ثبت شرکت ثبت برند 123

ثبت شرکت و برند در 24 ساعت

ثبت شرکت ثبت برند 123

ثبت شرکت و برند در 24 ساعت

  • ۰
  • ۰


الزام ثبت شرکت‌ها

شرکت برای رسمیت یافتن و اینکه شخصیت حقوقى پیدا نماید باید به ثبت برسد، بنابراین ثبت شرکت‌ها الزامى مى‌باشد. سؤالى که ممکن است مطرح شود این است که در کدام قانون الزامی بودن آن تصریح شده است؟

پاسخ این است که در این خصوص سه قانون به‌شرح ذیل وجود دارد:

۱. ماده ۱۹۵ قانون تجارت که بیان میکند: ثبت کلیه شرکت‌هاى مذکور در این قانون الزامى و تابع همه ی مقررات قانون ثبت شرکت‌ها است.

۲.بنابر قانون ثبت اسناد ثبت شرکت‌نامه‌ها اجبارى مى‌باشد.

ماده ۴۷ قانون ثبت: در نقاطى که اداره ثبت اسناد و املاک دفاتر اسناد رسمى وجود داشته باشد و وزارت عدلیه مقتضی بداند ثبت اسناد ذیل اجبارى است:

۱. تمامی عقود و معاملات راجعه به عین یا منافع اموال غیرمنقوله که در دفتر املاک ثبت نشده است

۲. صلح‌نامه و هبه‌نامه و شرکت‌نامه

ماده ۴۸. سندى که مطابق مواد فوق باید به ثبت برسد، اگر به ثبت نرسیده در هیچ‌یک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد.

۳. به‌موجب تبصرهٔ ۱ ماده ۵ قانون اصلاح قانون نظام صنفى مصوب ۳۱/۲/۱۳۶۸ ثبت شرکت‌ها الزامى مى‌باشد.

ماده ۵. تبصره‌هاى ذیل به بند ۲ ماده ۱۴ اضافه مى‌گردد:

تبصره ۱. کلیه شرکت‌هائى که مشمول قانون نظام صنفى مى‌باشند وظیفه دارند ظرف مدت یک سال پس از لاز‌م‌الاجراء شدن این قانون نسبت به اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوطه اقدام کنند، و گرنه ثبت آنها در اداره کل ثبت شرکت‌ها غیرقانونى بوده و همچنین از تاریخ لاز‌م‌الاجراء شدن این قانون ثبت شرکت‌هاى مشمول قانون نظام صنفى فاقد پروانه کسب ممنوع خواهد بود.

۴. نظام‌نامه قانون تجارت وزارت عدلیه مصوب ۱۳۱۱ ثبت شرکت‌هاى تجارتى الزامى نموده است در نتیجه با توجه به مواد مذکور چنانچه یکى از شرکت‌هاى تجارتى مراحل مربوط به ثبت را طى ننماید و به ثبت نرسد رسمیت نداشته و بلکه برخلاف قانون بوده و مراجع ذیصلاح مى‌توانندمانع از انجام فعالیت آنها شوند

ماده ۱. در هر محلى که اداره ثبت اسناد و یا دفتر اسناد رسمى موجود است شرکت‌هاى تجارتى که در محل تشکیل مى‌شود باید به موجب شرکت‌نامه رسمى تشکیل گردد.

ماده ۲. شرکت‌هاى تجارتى بایستی در دایره ثبت شرکت‌ها و در خارج تهران در اداره ثبت اسناد مرکزى اصلى شرکت ثبت شوند.


تبصره: در نقاطى که اداره یا دایره یا شعبه ثبت اسناد نباشد، ثبت در دفتر اسناد رسمى و اگر دفتر اسناد رسمى هم نباشد، ثبت در دفتر محکمه ابتدائى یا صلحیه با رعایت ترتیب کافى میباشد اما شرکت باید ظرف سه ماه از تاریخ تأسیس اداره یا دایره یا شعبه ثبت اسناد در آن محل، خود را در دفتر ثبت اسناد به ثبت برساند.

  • ۹۴/۰۱/۲۹
  • nila mardani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی