بنابر تعریف انجمن بازاریابی امریکا، برند یا نمانام، (به انگلیسی: Brand) یک
نام، نماد یا هر ویژگی دیگری است که بیانگر خدمات یا
فروشنده محصولی خاص باشد که بدین وسیله از دیگر محصولات و خدمات مشابه
متمایز میگردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است.
برند مجموعه گره های ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت هایی است که ذهن بازار هدف را درگیر کرده است.تداعی معانی و برقراری ارتباط با تصاویر و نشانه ها از مزایا و فواید یک برند است. این از مزایای برند میباشد که مبنای تصمیم گیری برای خرید آن واقع خواهد شد.
برند،در واقع همان چیزی است که شخص با دیدن، شنیدن، حس کردن ویا هر گونه ارتباط با آن بصورت ذهنی (Conceptual)، دیداری (Visual) یا شنیداری (Verbal) صفات و ویژگیهای آن را در ذهن و قلب خود تداعی میکند.
برند در واقع برداشت افراد از یک نام میباشد.
برند مجموعه گره های ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت هایی است که ذهن بازار هدف را درگیر کرده است.تداعی معانی و برقراری ارتباط با تصاویر و نشانه ها از مزایا و فواید یک برند است. این از مزایای برند میباشد که مبنای تصمیم گیری برای خرید آن واقع خواهد شد.
برند،در واقع همان چیزی است که شخص با دیدن، شنیدن، حس کردن ویا هر گونه ارتباط با آن بصورت ذهنی (Conceptual)، دیداری (Visual) یا شنیداری (Verbal) صفات و ویژگیهای آن را در ذهن و قلب خود تداعی میکند.
برند در واقع برداشت افراد از یک نام میباشد.
- ۹۴/۰۱/۲۹